Συναντήσεις μου με famous και λιγότερο famous σε συνέδρια και όχι μόνο

Στα ελάχιστα χρόνια ενασχόλησής μου με το ΕΛΛΑΚ, έχω συναντήσει αρκετά άτομα που διαβάζουμε στις ειδήσεις γι'αυτούς. Η ενασχόλησή μου με κοινότητες (openSUSE, GNOME, ownCloud τώρα Nextcloud) αλλά και με αρκετή συνεισφορά τόσο σε προώθηση των projects όσο και μεταφράσεις, με έχουν κάνει σεβαστό και υπολογίσιμο όταν βγαίνω στο εξωτερικό σε συνέδρια. Έχω καταφέρει να είμαι μέλος της κοινότητας openSUSE (από το 2010) ενώ είμαι και μέλος του GNOME Foundation.

Πρώτος διάσημος σε χρονολογική σειρά ήταν το 2010 ο Richard Stallman. Ο Stallman ήταν καλεσμένος του GreekLUG (του οποίου είμαι ιδρυτικό μέλος). Ήταν ίσως η μεγαλύτερη "επιτυχία" μας. Μέχρι τότε συμμετείχαμε σε μικρότερες πανελλαδικές και πολλές τοπικές εκδηλώσεις.

Richard Stallman

Γενικά έχω συμμετάσχει σε πολλά συνέδρια, τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό. Αυτό που έχω καταλάβει είναι ότι δεν πρόκειται να παρουσιαστεί μια σουπερ ντουπερ τεχνολογία που πιθανό να μην γνωρίζουμε. Τις περισσότερες φορές γίνονται απλά για να βρίσκονται από κοντά τα άτομα μιας κοινότητας ώστε να γεμίσουν ενέργεια και να δουλέψουν πιο αποδοτικά για την κοινότητα και το project.

Στο συνέδριο Desktop Summit το 2011 (Βερολίνο), ήταν η πρώτη μου έξοδος σε παγκόσμιο συνέδριο. Εκεί συνάντησα μερικά από τα πιο "γνωστά ονόματα" στον χώρο του ΕΛΛΑΚ. Συμμετείχα στο booth του openSUSE.

Στο συνέδριο αυτό συνάντησα τον Mark Shuttleworth του Ubuntu.

Mark Shuttleworth

Με την Izabel Valverde και τον Mark Shuttleworth

ΠΑΡΕΛΕΙΠΟΜΕΝΑ ΓΙΑ ΜΑΡΚ: Εμφανίστηκε την 2η μέρα το μεσημέρι (την ώρα που όλοι βρισκόταν στο εστιατόριο για μεσημεριανό). Μπαίνοντας στην άδεια αίθουσα παρουσιάσεων, μας χαιρέτησε, σαν να μας γνώριζε. Κατά την αναμονή μας στη σειρά στο εστιατόριο, βρισκόταν πίσω μας. Όταν ήρθε η σειρά του, του ζητήθηκε το κουπόνι φαγητού που μας χορηγούνταν κατά την εγγραφή μας. Επειδή δεν είχε (είπαμε ήρθε αργοπορημένος), αναγκάστηκε να ανέβει στις αίθουσες του συνεδρίου, να κάνει την εγγραφή του και να κατέβει στο εστιατόριο.

Εκεί συνάντησα για πρώτη φορά τον Jos Poortvliet. Τότε κατείχε την θέση του community manager για την κοινότητα openSUSE.

Jos Poortvliet

Έκτοτε έχουμε συναντηθεί σε άλλα 4 συνέδρια.

Την κοπέλα της φωτογραφίας με τον Mark Shuttleworth ίσως δεν την γνωρίζετε. Είναι η Izabel Valverde από την Βραζιλία. Η Izabel είναι γνωστή από το έργο της τόσο για το openSUSE αλλά κυρίως για το GNOME, τόσο στην χώρα της όσο και στην Λατινική Αμερική. Μιλάμε σχετικά συχνά.

Στο συνέδριο ήταν και ο Federico Mena Quintero. Η Izabel μου πρότεινε να μου τον γνωρίσει αλλά ήμουν τόσο ψαρωμένος, που δεν τον γνώρισα.

Επόμενο συνέδριο που συμμετείχα ήταν στο παγκόσμιο συνέδριο της κοινότητας openSUSE στην Πράγα. Και εκεί συνάντησα κάποιους σημαντικούς αλλά δεν έχω κάπου πρόχειρες φωτογραφίες. Στο συγκεκριμένο συνέδριο συμμετείχαμε περίπου 15 Έλληνες. Κάναμε την προώθηση της υποψηφιότητάς μας για το συνέδριο της επόμενης χρονιάς στη Θεσσαλονίκη.

Μετά από 3 χρόνια πετυχημένης πορείας ως Ελληνική κοινότητα openSUSE, μας ανατέθηκε η διοργάνωση του παγκόσμιου συνεδρίου. Ήταν η πρώτη φορά που η κοινότητα θα διοργάνωνε ένα τέτοιο συνέδριο.

Εδώ συνάντησα τον Ralf Flaxa (όπως λέει και ο τίτλος του, είναι President of Global Engineering at SUSE).

Ralf Flaxa

O Richard Brown είναι πρόεδρος του openSUSE Board. Τον Richard τον συναντώ σε κάθε συνέδριο openSUSE.

Richard Brown

Την συμμετοχή του Stefano Karapetsas, του συνεχιστή (μετά τον perberos) του γραφικού περιβάλλοντος MATE, την θεωρώ προσωπική μου επιτυχία. Η συμμετοχή του έγινε στα πλαίσια της προώθησης του MATE στο openSUSE. Ο στόχος επετεύχθη, το MATE είναι πλήρως λειτουργικό στο openSUSE. Μάλιστα το video στο youtube είχε τις περισσότερες θεάσεις ακόμα και από τα παλαιότερα βίντεο. Απ' όσο γνωρίζω, δεν ασχολείται τελευταία πολύ με το project λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων.

Stefano Karapetsas

Στο συνέδριο της Θεσσαλονίκης συνάντησα ακόμα μια φορά την Izabel Valverde αλλά και άλλα δυο άτομα που δραστηριοποιούνται για το GNOME και το openSUSE στην Ασία. Τον Max Huang και την Inene Chen.


Σε κάθε συνέδριο βρισκόμαστε και με τον Andrew Waafa. Βλέπετε από την φωτογραφία (αλλά αν ψάξετε και άλλες) δεν φοβάται να τσαλακωθεί. Έχει ένα δίκιο πάντως. Και να δείχνεις σοβαρός, δεν κερδίζεις κάτι... ;-)

Andrew Waafa

Την επόμενη χρονιά, το παγκόσμιο συνέδριο openSUSE διοργανώθηκε στο Dubrovnik. Εκεί συμμετείχα ως εθελοντής στην διοργάνωση αλλά οργάνωσα και το booth για το GNOME.

Στο συνέδριο αυτό συνάντησα τον Michael Meeks (γνωστός από την συνεισφορά του τόσο στο GNOME όσο και στο Libre Office).

Michael Meeks

Άννα, Αποστόλης, Wookey, εγώ, Michael Meeks, Κώστας

Στο ίδιο συνέδριο συμμετείχε από πλευράς GNOME ο Tobias Mueller. Ο Tobi εκείνη την εποχή νομίζω ότι ήταν μέλος του GNOME Foundation Board. Έχει προσφέρει πολλά στην κοινότητα GNOME.

Tobias Mueller

Επόμενο συνέδριο ήταν αυτό του ownCloud το 2015 στο Βερολίνο. Εκείνη την χρονιά έτρεχε ένα marketing project που λεγόταν ownCloud insiders. Μια πλατφόρμα που είχε κάποιες εργασίες του στυλ διαβάστε αυτό το άρθρο και ποστράρετε στα social media ή κάντε μια παρουσίαση. Αυτές οι εργασίες είχαν ως ανταμοιβή πόντους. Οι πόντοι ανταλλάσσονταν με διάφορα "δώρα". Οι περισσότεροι Έλληνες έπαιρναν το Banana Pi. Προσωπικά είχα βάλει στόχο να συμμετέχω στο συνέδριο ΔΩΡΕΑΝ. Και το πέτυχα.

Εκεί συνάντησα το εμπνευστή του ownCloud (αλλά και αργότερα του Nextcloud), τον Frank Karlitschek. Με τον Frank μιλούσαμε μέσω mails μέχρι τότε.

Frank Karlitschek

Συνάντησα και έναν φίλο από το openSUSE, τον Klaas Freitag. Ο Klaas έφυγε από την SUSE για να εργαστεί στην εταιρία ownCloud.

Klaas Freitag

Τελευταία συνέδρια που συμμετείχα ήταν το 2016 στο Βερολίνο. Η ιστορία και εδώ περίεργη. Δεν είχα σκοπό να συμμετάσχω επειδή δεν περίσσευαν χρήματα από τον προϋπολογισμό μου. Δέχτηκα πρόσκληση συμμετοχής στο συνέδριο ownCloud από τον Jonathan Kawol, τον νέο community manager του ownCloud, μετά από τα γεγονότα του καλοκαιριού. Το ανέφερα ότι αν μπορεί να καλύψει ένα ποσό, τότε θα μπορέσω να πάω. Μου απάντησε θετικά και ξεκίνησα την αναζήτηση. Έκλεισα αεροπορικό και διαμονή και την ίδια μέρα, το βραδάκι, μου στέλνει πρόσκληση και ο Jos Poortvliet. Του απάντησα ότι εάν έστελνε νωρίτερα, θα μπορούσα να συμμετάσχω και στο συνέδριο του Nextcloud. Μου πρόσφερε να καλύψει τις ημέρες μεταξύ των συνεδρίων αρκεί να αλλάξω το αεροπορικό εισιτήριο. Κατάφερα να το κάνω και μάλιστα το συνολικό ποσό να είναι λιγότερο από αυτό που μου πρότεινε. Οπότε συμμετείχα και στα δυο συνέδρια, γεγονός που ξεκαθάρισε λίγο το τοπίο.

Στο ownCloud συνάντησα τον Cornelius Schumacher, γνωστό από την συνεισφορά του στο KDE (ως προγραμματιστής αλλά και ως πρόεδρος του KDE ev) αλλά για μένα από την συνεισφορά του στο openSUSE.


Στο συνέδριο του Nextcloud συνάντησα την Karen Sandler, την φωνή στα τελευταία βίντεο του GNOME. Την είχα δει και στο Desktop Summit το 2010 όταν ήταν executive director του GNOME Foundation. Με μεγάλη μου έκπληξη, όταν πήγα να την χαιρετίσω λίγο πριν αρχίσει την ομιλία της, μου είπε ότι με γνωρίζει (προφανώς από την συνεισφορά μου στο GNOME).
Όπως είναι λογικό, συνάντησα τον καλό φίλο, Jos Poortvliet και τον ιδρυτή του Nextcloud, Frank Karlitschek.

Στις 25-27 Μαΐου 2018, συμμετείχα στο συνέδριο openSUSE στην Πράγα. Εκεί συνάντησα τον γνωστό δημοσιογράφο Swapnil Bhartiya και του ζήτησα selfie.

Swapnil Bhartiya

Στο ίδιο συνέδριο στην Πράγα, συνάντησα τον γιατρό Luis Falcon. Έκανε την παρουσίαση σχετικά με το GNU Health. Γνωριστήκαμε και κρατήσαμε επικοινωνία. Με προσκάλεσε στο συνέδριο στο Las Palmas το οποίο πήγα.

Luis Falcon

Το καλοκαίρι του 2019, οργανώσαμε το συνέδριο GUADEC στη Θεσσαλονίκη. Στο συνέδριο είχαμε την τύχη να έχουμε κεντρικό ομιλιτή τον Luis Falcon. Στο συνέδριο ήρθε και ένας από τους δυο που φτιάξανε το GNOME, ο Federico Mena-Quintero.


Αυτούς συνάντησα μέχρι τώρα. Ίσως να λείπει από το κάδρο ο Linus Torvalds. Δυστυχώς βρίσκεται πολύ μακρυά για να τον συναντήσω σε κάποιο συνέδριο-ομιλία. Ποιος ξέρει; Ίσως στο μέλλον τον συναντήσω και αυτόν.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.